TREBALL A SOUNDTRAP: MÉS QUE UN PROGRAMA
ÀREA: IMATGE I SO.
CICLES FORMATIUS DE: VDJ, TÈCNIC DE SO, PRODUCCIÓ I REALITZACIÓ AUDIOVISUAL.
BATXILLERAT: CULTURA AUDIOVISUAL, HISTÒRIA DE L’ART.
GRAUS UNIVERSITARIS: COMUNICACIÓ AUDIOVISUAL, MUSICOLOGIA, CINEMA I MITJANS AUDIOVISUALS, HISTÒRIA DE L’ART, BELLES ARTS I PERIODISME.
CONCEPTES TREBALLATS PRÈVIAMENT: INTEGRACIÓ DEL SO EN LA IMATGE, MÚSICA EN EL CINEMA, PRODUCCIÓ MUSICAL.
PRESENTACIÓ
Per a la realització d’aquesta activitat és recomanable haver fet prèviament Soundtrap 1: iniciació.
La següent activitat proposa crear una peça musical amb veu i l’ús de loops.
METODOLOGIA
- La 2a pràctica amb Soundtrap es farà de forma individual.
- Per a la realització d’aquesta us heu de donar d’alta en el programa i fer ús dels 30 dies de prova gratuïta; si teniu una llicència, el professor/a us compartirà el codi de classe. Si us registreu amb aquesta segona opció, feu-ho a través d’ “ús educatiu” (no com a “ús personal”, que és l’altra opció de registre que se us ofereix).
- Per a registrar-se s’ha de tenir un compte de correu de Google o bé un de Facebook.
DESENVOLUPAMENT
1. Per a la realització de la pràctica podeu utilitzar la composició creada a Soundtrap 1: iniciació; si és així, obriu de nou el projecte guardat. Si creem una nova composició, aneu a “Enter studio”:
2. Nou projecte – Música:
3. Anem a a “afegir nova pista”:
4. Feu clic a la icona de “bucles/loops” a la part superior dreta. Trieu un filtre d’instrument per al loop. Feu clic en un bucle una vegada per si voleu escoltar-lo. Seleccioneu un bucle i arrossegueu-lo al vostre projecte (o el sobre impressioneu a la peça ja creada en l’activitat 1). Afegiu més capes amb algun altre instrument. Per ampliar els bucles, moveu el cursor del ratolí a l’angle superior dret del bucle i arrossegueu. Recordeu que un bucle (en anglès: loop) és un o diversos compassos musicals que es graven o reprodueixen enllaçats en seqüència, repetint-se una vegada darrera l’altra.
5. Cerqueu un poema breu, un fragment de novel·la que us agradi, o bé, escriviu unes línies…. Seleccioneu “Veu i micròfons” Ara us gravareu, però abans de fer-ho, practiqueu a recitar el vostre poema/text juntament amb la música. Quan estigueu a punt, premeu el botó de gravació. Assegureu-vos que porteu auriculars per evitar comentaris, soroll de fons i/o altres problemes.
6. Feu els ajustos necessaris a la longitud del bucle o al nivell de volum. Si heu utilitzat un poema o fragment de novel·la, no oblideu citar el títol i l’autor al final de la vostra gravació (“aquestes paraules són de…”).
7. Reviseu els criteris d’avaluació que trobareu més a sota. Deseu i descarregueu el vostre treball. Envieu-lo al professor en mp3 i per correu electrònic.
8. Si en vols saber una mica més, mira aquest vídeo:
CRITERIS D’AVALUACIÓ
9-10: s’ha creat una composició musical amb instruments, veus i loops i aquesta dura un mínim d’1 minut. S’ha compartit amb el professor/a en el termini establert. S’ha posat un nom a la creació i s’ha especificat el nom de l’autor de les paraules (en cas que siguin “prestades” d’un poema o novel·la). Hi ha algun treball “extra” que ha afegit l’alumne (instrument o veu, duració superior). Hi ha treball d’assaig-error.
8-7: s’ha creat una composició musical amb instruments, loops i veu; i aquesta dura un mínim de 45 segons. S’ha compartit amb el professor/a en el termini establert. S’ha posat un nom a la creació.
6-5: s’ha creat una composició musical i dura un mínim de 30 segons. S’ha compartit amb el professor/a en el termini establert. En la composició no s’utilitzen instruments i/o no s’ha posat un nom a la creació. La peça/melodia resultant denota poc treball previ d’assaig.
Menys de 5: no s’ha creat una composició musical i/o aquesta dura menys de 30 segons; o bé no s’ha compartit amb el professor/a en el termini establert.
One thought on “Soundtrap 2: veu i loops”