Bibliografia

Com ja comentava en la introducció de l’article De la idea a l’story line, probablement ningú té la fórmula màgica per fer un guió o pel·lícula excel·lent, ni podem assegurar la ineficàcia d’altres mètodes que puguin allunyar-se de les recomanacions més habituals i/o acadèmiques; tanmateix, sempre és enriquidor conèixer les reflexions i els passos que indiquen seguir les persones més enteses, fins a trobar la nostra pròpia fórmula. Deixo per aquí referències bibliogràfiques de llibres que m’han acompanyat en la meva formació (tant l’acadèmica com la no reglada) i espero que a qui consulti aquesta web li puguin resultar d’utilitat en el seu camí.

ARANDA, D; DE FELIPE, F. (2006) Guió audiovisual. Barcelona: Editorial UOC.

ARIJON , D. (1976) Gramática del lenguaje audiovisual. Escuela de cine y vídeo.

ARISTÒTIL. (S.IV aC) Poètica. Col.lecció clàssics de Grècia i Roma. Madrid: Alianza editorial. 2007

BALLÓ, J. (2000) Imatges del silenci. Motius visuals en el cinema. Barcelona: Empúries.

BALLÓ, J. PÉREZ, X. (1995). La semilla immortal. (Los argumentos universales en el cine.) Barcelona: Anagrama.

BARROSO, J. (2008). Realización audiovisual. Madrid: Editorial Síntesis, S.A.

BESTARD, M. (2011) Realización audiovisual. Barcelona: Editorial UOC.

BORDWELL, D. (1995). El Significado del filme : inferencia y retórica en la interpretación cinematográfica. Barcelona: Paidós.

BORDWELL, D. (1996). La Narración en el cine de ficción. Barcelona: Paidós.

CABEZA, E. (2015) Indis, cowboys i mestresses de casa: construcció i deconstrucció d’arquetips del somni americà al western i melodrama de Hollywood dels anys 50. Barcelona: Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de comunicació audiovisual i publicitat (Tesi doctoral).

CAPARRÓS, J M. (2004). Cien películas sobre Historia Contemporánea. Madrid: Alianza Editoral.

CATALÀ DOMÈNECH, J.M. Expressió audiovisual. Barcelona: UOC.

CHION, M. (1988). Cómo se escribe un guión (Écrire un scénario). Madrid. Ediciones Cátedra.

CLAVERAS, M (2006) Crist en el cinema (La passió de Jesucrist en el cinema espanyol dins el context cinematogràfic mundial). Tarragona: Universitat Rovira i Virgili (Tesi doctoral).

EINES, J. (2005) Hacer actuar: Stanislavski contra Strasberg. Madrid: Gedisa.

FERRET, J. (2010) L’efecte hipnòtic en el cinema postmodern. Barcelona: Universitat Pompeu Fabra (Tesi doctoral).

FIELD, S. El manual del guionista. Ejercicios e instrucciones para escribir un buen guión paso a paso. Ed: Workshop Approach.

GAMERO, M; GAMERO, V. (2013) Temps i tecnologia en la psicologia de la comunicació. Barcelona: UOC.

GENETTE, GERARD. (1998) Nuevo discurso del relato. Madrid: Cátedra.

GANSLANDT, R; HOFMAN, H. Cómo planificar con luz. Ed. ERCO.

HERNÁNDEZ, H. Guió de cinema, televisió, internet. Barcelona: Laboratori de lletres (material didàctic).

HERRERA, O. (2002); Ingeniería de la Producción en Iluminación. Ciudad de México: CETE.

JOVER RUIZ, F. Control de iluminación y dirección de fotografía en producciones audiovisuales. Ed. Altaria

KEANE, Ch. (2002) Cómo escribir un guión vendible: una guía paso a paso. Buenos Aires: Ediciones de la flor.

MARTÍNEZ, J; FERNÁNDEZ, F. (2010) Manual del productor audiovisual. Barcelona: Editorial UOC.

MEDINA, M. (2005) Estructura y gestión de empresas audiovisuales. Ediciones Universidad de Navarra, S.A. (EUNSA).

McKEE, R. (2012) El Guió Story: substància, estructura, estil i els principis de la escriptura de guions. Barcelona: Alba Editorial.

ORIA DE RUEDA, A. (2010) Para crear un cortometraje: saber pensar, poder rodar. Barcelona: Editorial UOC.

PUJOL, C; ICART, P. Guió televisiu. Ficció i realitat Barcelona: Editorial UOC.

ROTA, C. (2003). Los primeros pasos del actor. Madrid: MR ediciones.

SEGER, L. (1987) Cómo convertir un buen guión en un guión de excelente. Madrid: Editorial Rialp, S.A.

SALVADÓ, A (2013) Estètica del paisatge cinematogràfic:el découpage i la imatge en moviment com a formes de representació paisatgística. Barcelona: Universitat Pompeu Fabra (Tesi doctoral).

SÀNCHEZ, J. Narrativa audiovisual. Barcelona: UOC. Universitat Oberta de Catalunya.

SEGER, L. (1994) Cómo convertir un buen guión en un guión excelente. Madrid: Libros de cine: Rialp.

STAM, R. (2001) Teorías del cine. Barcelona: Ed. Paidós.

STANISLAVSKI, C. (1975) La construcción del personaje. Madrid: Alianza Editorial (Cine y comunicación).

TOBIAS, R.B (1999) El guión y la trama. Madrid: Ediciones universitarias.

VILARÓ, A. (2015) La Carícia del cinema: figures de l’amor i de l’alteritat al cinema francès després de la modernitat. Barcelona: Universitat Pompeu Fabra (Tesi doctoral).

VOGLER, Ch. (2002) El viaje del escritor. Barcelona: Manontroppo.

ZABALBEASCOA, P. (2010) La Oralidad perdida: o cuando el texto escrito es más oral que el audiovisual: el caso de Trainspotting. Barcelona: Universitat Pompeu Fabra. Departament de Traducció i Ciències del llenguatge (Tesi doctoral).