Copying Beethoven

Test de comprensió de la pel.lícula:

Copying Beethoven (Agnieszka Holland, 2006).

Àrea: Música, Història de la Música, Tutoria, Història.

Curs: 3r d’ESO.

Conceptes treballats prèviament: Beethoven, Obra d’en Beethoven, Himne de l’Alegria, Orquestra Simfònica, música de cambra, Classicisme, Romanticisme, entre altres.

(La següent proposta de treball pot utilitzar-se lliurement, tant per a un ús personal com per a realitzar activitats a l’aula. Pot també copiar-se el contingut per a lliurar-lo en el suport que es consideri més avinent o adaptar-lo a les necessitats del grup-classe.)

La pel·lícula està basada en la vida creativa de:

  1. Loui Van Beethoven.
  2. Ludwig Van Beethoven.
  3. Wolfgang Amadeus Beethoven.

Beethoven té un problema de:

  1. Ceguera i artritis.
  2. Sordera i soledat.
  3. Artritis i claustrofòbia.

La col·laboradora de Beethoven es diu:

  1. Anna Yelenich.
  2. Anna Holtz.
  3. Ana Martinova.

La pel·lícula està ambientada al:

  1. 1999
  2. 1824
  3. 1411

Durant aquesta època Beethoven estava component:

  1. La primera simfonia.
  2. La novena simfonia.
  3. L’òpera Don Giovanni.

La pel·lícula està ambientada a:

  1. Viena
  2. Praga
  3. lisboa

Entre Beethoven i la seva col·laboradora s’estableix una relació de:

  1. Companyonia però competència.
  2. D’Amor, enveja i complicitat creativa .
  3. D’amistat i complicitat creativa.

La pel·lícula mostra els últims:

  1. 20 anys de vida del compositor.
  2. Any de vida del compositor.
  3. 3 anys de vida del compositor.

Beethoven veu a la seva col·laboradora com un:

  1. Problema per a la seva creació.
  2. Un àngel enviat per Déu.
  3. Un dimoni del qual no pot desprendre’s.

Se’ns mostra un Beethoven:

  1. Instintiu i racional.
  2. Instintiu i sensible.
  3. Racional i gandul.

Beethoven utilitzava un aparell de metall que es lligava al voltant del cap per:

  1. Dirigir el so cap a l’oïda.
  2. Alleujar el mal de cap.
  3. Pensar i veure-hi millor.

Per què Beethoven destrossa la maqueta del pont que ha dissenyat el promès de la seva col·laboradora?:

  1. Per gelosia i venjança.
  2. Per enveja i venjança.
  3. Perquè, segons aquest, no té ànima.

Beethoven va compondre una peça (es cita en la pel·lícula) per a una dona que estimava anomenada:

  1. Lluïsa
  2. Eloise
  3. Catherine

Per què la seva col.laboradora l’ha d’ajudar a dirigir l’orquestra en un concert?

  1. Perquè Beethoven està decaigut i nerviós, a causa que el seu nebot no ha vingut..
  2. Perquè ha patit un atac d’asma, a causa de fumar pipa.
  3. Perquè ha perdut tota la capacitat d’escoltar i ara tampoc hi veu massa bé.

Com va sortir aquest concert?

  1. Va ser un desastre.
  2. No va acabar.
  3. Va ser un èxit.

La pel·lícula intenta explicar d’on surt:

  1. Espiritual, intel·lectual i emocionalment la música de Beethoven.
  2. L’amor entre Beethoven i els seus col·laboradors.
  3. Tots els diners dels que disposava Beethoven.

L’ajudant de Beethoven és:

  1. Millor compositora que aquest.
  2. No tenia ni idea de compondre.
  3. Pitjor compositora però amb un gran futur.

Aquesta:

  1. Admira a Beethoven i s’enamora d’aquest.
  2. Odia a Beethoven però s’enamora d’aquest.
  3. Admira, cuida i ajuda a Beethoven.

Es diu que realment van ser 2 copistes (homes) els que van ajudar a Beethoven els últims anys de la seva vida. En aquells temps, que una dona fes carrera musical era:

  1. Ben vist.
  2. Mal vist però habitual.
  3. Mal vist i poc habitual.

L’última escena de la pel·lícula és:

  1. Beethoven dirigint Don Giovanni.
  2. Beethoven abans de morir, dictant des del llit una peça a la seva col·laboradora.
  3. Beethoven rebent la creu de Sant Jordi.

Què era un copista?

  1. Una persona que copiava la música d’un altre.
  2. Una persona que feia còpies de les partitures d’un músic.
  3. Una persona que copiava la lletra d’un altre per estafar diners.

Una simfonia de Beethoven és?

  1. L’himne oficial d’Àustria.
  2. L’himne oficial de la Champions League.
  3. L’himne oficial de la Unió Europea.

Beethoven dedica molt temps a una peça anomenada La fuga:

  1. Va tenir un èxit notable.
  2. En el seu moment no va tenir èxit, però posteriorment ha estat font d’inspiració de molts músics.
  3. Va tenir un gran èxit, però avui no l’escolta ningú.

El que pretenia Beethoven amb aquest tema era:

  1. Obrir les emocions a allò lleig i visceral.
  2. Impulsar una reflexió vers l’amor.
  3. Recordar la seva mare.

En la pel.lícula, Beethoven a vegades era arrogant i mal educat, però també:

  1. Egoista i tossut.
  2. Generós i sensible.
  3. Sensible i egoista.

OBJECTIUS

  • Introduir als alumnes en el llenguatge musical a través de la reflexió vers la vida d’en Ludwig Van Beethoven i l’audició i anàlisi de la seva obra.
  • Reconèixer els diferents  estils i  gèneres del classicisme i el romanticisme, així com el seu context social, artístic i històric.
  • Conèixer i valorar la música de Beethoven, i la influència i vincles que ha tingut tant a nivell acadèmic com popular en la música contemporània.
  • Comprendre  les  diferents  formes  de  materialització de la música.
  • Adquirir criteris per conformar un gust personal, al mateix temps que promoure la capacitat per gaudir de les manifestacions musicals i hàbits culturals en general.
  • Potenciar l’expressió de sentiments propis i la comprensió dels altres davant les creacions artístiques, respectant la pluralitat de percepcions sense prejudicis.
  • Aprendre els passos de les tasques que intervenen en el procés de creació:  composició, coreografia, instruments i interpretació.

COMPETÈNCIES BÀSIQUES DE L’ÀMBIT ARTÍSTIC:

Competència 1. Utilitzar estratègicament els elements dels llenguatges visual, musical i corporal per analitzar les produccions artístiques.
Competència 2. Mostrar hàbits de percepció reflexiva i oberta de la realitat sonora i visual de l’entorn natural i cultural.
Competència 8. Valorar amb respecte i sentit crític les produccions artístiques en els seus contextos i funcions.
Competència 9. Gaudir de les experiències i creacions artístiques com a font d’enriquiment personal i social.
Competència 10. Fer ús del coneixement artístic i de les seves produccions com a mitjà de cohesió i d’acció prosocial.

One thought on “Copying Beethoven

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s